گیلاوند مکانی مناسب برای سرمایه گذاری

به گزارش وبلاگ طراحی من، اگر به دنبال خرید ویلا اطراف تهران هستید، نگاهی به املاک گیلاوند داشته باشید. راستی گیلاوند کجای تهران قرار گرفته است و املاک آن چه مشخصاتی و چه امتیازاتی دارد؟ گیلاوند نزدیک دماوند قرار گرفته است و زیرمجموعه شهرداری دماوند است. این منطقه در راستا جاده ای تهران فیروزکوه قرار گرفته است. فاصله گیلاوند تا دماوند حدود 6 کیلومتر بوده و داری هوای بسیار مطبوع، آب سبک، زمین های وسیع و طبیعت بکر است.

گیلاوند مکانی مناسب برای سرمایه گذاری

گیلاوند مأمنی برای سرمایه گذاران

این منطقه دارای شرایط خوبی از لحاظ امکانات و زیرساخت های مطلوب، جاده وسیع و نزدیک به جاده تهران- فیروزکوه است و از مهاجرپذیرترین مناطق دماوند است؛ دلیل نا آشنایی مردم با این منطقه بومی پذیری این منطقه است. البته طی چند ساله اخیر، این منطقه پذیرای قومیت های متعدد بوده است.

نزدیکی به دماوند و فیروزکوه باعث شده این منطقه رشد قابل توجهی داشته باشد و در حال حاضر با توجه به رشد روزافزون این منطقه، بسیاری از سرمایه داران به دنبال خرید زمین و ملک در این منطقه خوش آب وهوا هستند.

منطقه گیلاوند دارای 8 شهرک قدیمی و چند شهرک جدید است که البته یکی از شهرک های جدید این منطقه شامل آپارتمان های مسکن مهر است.

قیمت شهرک های جدید و قدیمی گیلاوند

مشاوران املاک این منطقه می گویند که دلیل ایجاد شهرک های جدید در این منطقه، هجوم تقاضا برای خرید آپارتمان در این منطقه است. همچنین نزدیکی به تهران باعث شده است که این منطقه به ویژه شهرک های جدید آن به یکی از سبدهای سرمایه گذاری برای سرمایه داران تبدیل شود.

شهرک های قدیمی منطقه گیلاوند شامل سپاه، فرهنگیان، گاز، محک، توحید، ولیعصر، دمادشت و جهاد است که برخی از شهرک ها جزو مناطق گران قیمت در دماوند به شمار می آیند. قیمت آپارتمان در دمادشت گرانتر و لوکس تر از شهرک های دیگر است.

گیلاوند مکانی مناسب برای سکونت دائمی

شاید تصور کنید که گیلاوند یک منطقه ویلا نشین است و نه یک منطقه مسکونی؛ اما این منطقه به علت داشتن زیرساخت های متعدد مانند مدرسه، مراکز خرید و بازارچه های متعدد، بیمارستان و کسب وکار بومی، مانند زمین های کشاورزی و باغ، دارای بافت شهری بوده و به عنوان یک سکونت گاه دائمی محسوب می شود.

شهرک های جدید رو به رشد و مناسب برای سرمایه گذاری

مسکن مهر گیلاوند، شهرک نیروی انتظامی و جیلاردنو جزو شهرک های جدید و رو به رشد منطقه گیلاوند است.

باغ های وسیع، آب وهوای خنک و محیط زندگی بسیار آرام، یک زندگی پر آرامش در شهرک های گیلاوند را به ارمغان می آورد. البته این منطقه نسبت به مناطق دیگر دماوند دارای تقاضای سرمایه گذاری بیشتری است؛ چراکه برخی از سازندگان، آینده روشنی را برای این منطقه متصور هستند.

اگر کسی به دنبال خرید ویلا در شما تهران است، بهتر است قبل از خرید نگاهی به املاک منطقه گیلاوند داشته باشد؛ چرا که این منطقه قابلیت رشد داشته و مکان مناسبی برای خرید سرمایه گذاری و حتی مصرفی است.

نرخ آپارتمان های گیلاوند

ویلا و واحدهایی که در منطقه گیلاوند ساخته می شوند ازلحاظ کیفیت مصالح ساختمانی، ایمنی، زیبایی و حتی متراژ، یک سر و گردن از واحدهای ساخته شده در دماوند بالاتر است. در حال حاضر یک ویلای هزار و 195 متری در هشت بهشت گیلاوند، حدود 12 میلیارد تومان فایل شده است که از نظر کارشناسان منطقه، نسبت به کیفیت، نرخ منصفانه ای است.

قیمت هر متر مربع آپارتمان در گیلاوند نیز از 2 میلیون تومان در بخش های قدیمی تا 5 میلیون تومان در بخش های تازه احداث و شهرک های جدید اعلام شده است.

املاک وام دار گیلاوند

در حال حاضر معاملات مسکن مهر در گیلاوند مشتریان مخصوص به خود داشته و رونق نسبی دارد. هم اکنون یک آپارتمان 80 متری با اقساط طولانی مدت مسکن مهر، قیمتی در حدود 55 میلیون تومان دارد؛ البته فایل فروش آپارتمان های وام دار نیز در این منطقه نیز بسیار زیاد است.

همچنین کارشناسان ملک در این منطقه می گویند که برخی از واحدهای ساخته شده در گیلاوند با واحدهای تهران معاوضه می شوند که این واحدها ترجیحاً به صورت یکجا با زمین یا معادل ارزش یک آپارتمان یا چند واحد در تهران معامله می شوند.

پس اگر به دنبال یک ویلای تمام کمال هستید نگاهی به گیلاوند داشته باشید

نمای زیبای ساختمان ها، سالن ورزش، اتاق بازی بچه ها، سالن بیلیارد، اتاق آرایش، لباس و اتاق مخصوص شستشوی لباس جز لاینفک ویلاهای گیلاوند است و بیشتر ویلاهای نوساز این منطقه دارای موارد ذکر شده هستند.

قیمت تقریبی این ویلاها از 5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شده است که این قیمت ها رابطه مستقیمی با مصالح به کاررفته و معمار آن دارد. هر چه مصالح استفاده شده در بنا، برند خارجی و درجه یک باشد و توسط یک معمار سرشناس ساخته شود، قیمت ویلای مورد نظر گران تر خواهد بود.

دو انتقاد مهم به خرید ملک در منطقه گیلاوند

یکی از نقدهایی که به منطقه گیلاوند می شود این است که این منطقه حومه محسوب می شود. در پاسخ به این موضوع باید گفت که زندگی باکیفیت در حومه، بسیار بهتر از زندگی داخل شهر با کمترین کیفیت است.

نقد دوم متقاضیان به این منطقه این است که این منطقه از محل کار شهرنشین ها دور است. در پاسخ به این انتقاد هم باید گفت که اگر محل کار شما در تهران یا دماوند است با مشکلاتی دررفت آمد روبرو خواهید شد؛ اما در طی سال های اخیر اقدامات مفیدی در زمینه حمل ونقل عمومی در شهرک های این منطقه شکل گرفته است. همچنین برخی از مناطق گیلاوند برای شاغلان تهران تنها برای سرمایه گذاری یا استفاده مقطعی مناسب است.

منبع: هومینگ

به "گیلاوند مکانی مناسب برای سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلاوند مکانی مناسب برای سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید