اپل میخواهد شارژرهای دیواری USB-C خود مبتنی بر فناوری نیترید گالیم را به بازار عرضه کند

به گزارش وبلاگ طراحی من، بر اساس گزارش یک روزنامه تایوانی اپل میخواهد امسال میلادی نسخه کوچک تر و سبک تر شارژرهای دیواری USB-C خود مبتنی بر فناوری نیترید گالیم را به بازار عرضه کند.

اپل میخواهد شارژرهای دیواری USB-C خود مبتنی بر فناوری نیترید گالیم را به بازار عرضه کند

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از دیجیاتو،به گزارش خبرگزاری Digitimes، شرکت Navitas Semiconductor قرار است در امسال میلادی از اپل سفارش فراوری شارژر مبتنی بر فناوری نیترید گالیم (GaN) را بگیرد. در این گزارش آمده که شرکت تایوانی TSMC نیز در فرآیند فراوری نقش خواهد داشت و چیپ های GaN مورد احتیاج Navitas را تأمین خواهد نمود.

خبرگزاری یاد شده اشاره می نماید که اپل با فراوری نسخه GaN شارژرهای USB-C خود می خواهد آنها را کوچک تر، سبک تر و کم مصرف تر نموده و حرارت آنها را نسبت به شارژرهای فعلی خود که مبتنی بر سیلیکون هستند کاهش دهد. بسیاری از برندها مثل انکر و بلکین در سال های اخیر شارژرهای مبتنی بر فناوری نیترید گالیم فراوری نموده اند که اندازه کوچک تر و توان بیشتری نسبت به شارژرهای USB-C اپل دارند.

جالب است بدانید شرکت ایرلندی Navitas مخترع راه چاره فست شارژ GaNFast است. این راه چاره همانطور که از نامش پیداست مبتنی بر نیترید گالیم بوده و شرکت هایی همچون شیائومی، آکی، دل و لنوو از آن استفاده نموده اند. اپل می تواند با استفاده از این فناوری شارژرهای خود را از لحاظ اندازه و توان به شارژرهای رقیب نزدیک کند که در حال حاضر با توان 24 تا حداکثر 300 وات به بازار عرضه می شوند.

این اولین باری نیست که خبر عرضه شارژرهای جدید در سال 2021 توسط اپل منتشر می گردد. مینگ-چی کو از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل ماه گذشته میلادی اعلام نمود که اپل احتمالاً 2 یا 3 شارژر در سال 2021 به بازار عرضه می نماید. بعضی خبرگزاری ها در آن موقع مدعی شدند این شارژرها قوی تر خواهند بود و احتمالاً از فناوری GaN استفاده می نمایند.

اپل دیگر آداپتور شارژ را درون جعبه آیفون و اپل واچ قرار نمی دهد. البته کمپانی کوپترنیویی شارژرها را به صورت جداگانه می فروشد که شامل آداپتورهای 5 و 12 وات USB-A و 20، 30، 61 و 96 وات USB-C می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "اپل میخواهد شارژرهای دیواری USB-C خود مبتنی بر فناوری نیترید گالیم را به بازار عرضه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل میخواهد شارژرهای دیواری USB-C خود مبتنی بر فناوری نیترید گالیم را به بازار عرضه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید