بازیگر بوتیمار: سریال به دغدغه جوانان می پردازد

به گزارش وبلاگ طراحی من، بازیگر سریال بوتیمار گفت: نهال تقریبا هم سن خودم است و دانشجو بودنش به من شباهت دارد و آنقدر ها هم با من تفاوت ندارد.

بازیگر بوتیمار: سریال به دغدغه جوانان می پردازد

به گزارش ، سریال بوتیمار درست است نام عجیب و غریبی دارد که شاید خیلی ها برای اولین بار این نام را می شنوند. اما در بطن ماجرایش که بروید متوجه می شوید چرا این نام را برای این سریال انتخاب نموده اند.

این سریال روایت یک قصه خانوادگی را در دل جامعه و فراز و نشیب هایش نشان می دهد. خانواده ای که بنا به شرایطی مجبور به سفری به شمال کشور می شوند و هر کدام از اعضای آن دغدغه ای برای آینده و زندگی خود دارند.

نهال هم تنها دختر این خانواده است که در سن دانشجویی می خواهد با یکی از هم کلاسی هایش ازدواج کند. مسائلی که برای پدر و خانواده او رخ می دهد در میانه داستان او را هم درگیر این ماجرا می نماید و قصه ای با چاشنی کرونا را تصویر می نماید.

سارا مقربی که در این سریال نقش نهال را ایفا می نماید، با ما مصاحبه کرد و درباره اولین سریالی که بازی نموده است و تجربه حضور در سریال های کمدی و جدی صحبت کرد.

** شما تا به حال در سریال های تلویزیونی دیده نشده بودید و در سریال بوتیمار برای اولین بار بازیگری را در قاب تصویر تجربه کردید. درست است؟

حضورم در بوتیمار اولین تجربه ام نیست، اما اولین کاری است که تا به حال از من پخش شده است.

** نهال دختری است که به شدت به پدرش وابسته است و حتی زمانی که می خواهد ازدواج کند برای او و پدرش سخت است. چطور شد که به این کار معرفی شدید؟

قبل از این کار تئاتر بازی می کردم و همین باعث شد که مرا شناختند و از من دعوت به همکاری کردند و به دفتر رفتم و آقای مهام و نجف زاده را از نزدیک دیدم و صحبت کردیم.

**چند سالتان است؟

20 سال.

**و تقریبا همین سن را در سریال بازی می کنید؟

بله همین حدود است و نقش دختر دانشجویی است.

** با توجه به اینکه سریال در ژانر کمدی ساخته شده است، حضور در سریال کمدی برای اولین تجربه چطور بود؟

کمدی برخلاف تصوری که همه دارند شاید خودم هم همین تصور را داشتم که خیلی کار راحتی است، اما واقعا اینطور نیست. خیلی چالش بزرگی است اینکه بخواهی کمدی کار کنی. اینکه در یک فضای جدی باعث شوید یک کاری طنز گردد و بقیه با آن بخندند و برای من هم چالش بزرگی بود، اما خداراشکر با راهنمایی هایی که آقای نجف زاده کردند خیلی به من یاری کردند و امیدوارم که جهت را درست پیش رفته باشم.

** نقش نهال بیشتر از اینکه تم های کمدی داشته باشد نقشی جدی است که در موقعیت های کمدی نهاده شده است.

بله آنقدر ها کمدی نیست و بیشتر شرایطی که برایش پیش می آید کمدی است.

** یکی از دغدغه های جوانان امروزی ازدواج و مسائل قبل و بعد از آن است که به واسطه حضور شما و علی صبوری به بخش هایی از این ماجرا ورود شده است.

در کل این سریال، کار به روزی است. به نسبت اینکه دغدغه کل آدم های این کار همان کرونا است و مسائل و مسائلی که الان مردم با آن دست و پنجه نرم می نمایند را سعی کردیم در کار نشان دهیم.

** بله یکی دیگر از مواردی که به شدت در این کار دیده می گردد و مورد توجه نهاده شده است، همین کرونا است که البته در کار های دیگری هم بوده، اما نه با این جزئیات و ریزبینی.

بله، ما هم کوشش کردیم تا جایی که می گردد به روز جلو رویم و تمام این مسائل مردم را نشان دهیم حالا در قالبش کاری کنیم که یک جا هایی هم مردم با ما همذات پنداری نمایند و لبخندی روی لبانشان بیاید.

** یعنی از نظر شما این سریال کمدی صرف نیست؟

نه کمدی صرف هست، اما در کنار کمدی بودن مسائل و مسائل مردم را هم با خودش درگیر نموده است.

** با توجه به اینکه کرونا هم در قصه هست، چقدر سعی کردید به تلخی های کرونا ورود کنید؟

خیلی سعی کردیم که اوضاع را طوری نشان دهیم که مردم را شاد کنیم و حالشان خوب گردد، اما تا آنجایی که می شد تمام شرایط کرونا پروتکل هایش و اتفاق هایی که مردم با آن درگیرند را نشان دادیم. حتی جایی هست که یکی از شخصیت ها دچار این بیماری می گردد و سعی می کنیم حال بقیه را هم نشان دهیم.

** فکر می کنید نشان دادن کرونا در قصه این سریال و ورود به جزئیات کرونا در ریز زندگی مردم چقدر می تواند مردم را یاری کند و بار روانی شان را کم کند؟

فکر می کنم بتواند خیلی مردم را یاری کند، چونکه الان همه مردم با آن درگیرند و چیزی نیست که نتوانند حسش نمایند و نتوانند با آن همذات پنداری نمایند.

کما اینکه چند وقتی از کرونا گذشته و حس می کنم در یک زمانی برای مردم عادی شده بود. اما امیدوارم حداقل این کار باعث گردد تلنگری به مردمی زده گردد که بی خیال هستند و مردم این موضوع را جدی بگیرند و آنقدر راحت از کنارش رد نشوند، چون واقعا ساده نیست و باید انگار یکی از اعضای خانواده درگیر گردد تا بقیه متوجه شوند چی هست و چقدر سخت و خطرناک است.

** به طور معمول بعضی از نقش ها به بازیگرانی که آن را ایفا می نمایند شباهت هایی دارد و بعضی اوقات هم بازیگران نقش را برای خود می نمایند. نقش نهال به شما شباهت دارد؟

نهال تقریبا هم سن خودم است و دانشجو بودنش به من شباهت دارد و آنقدر ها با من تفاوت ندارد. اما اتفاق ها و درگیری هایی که برایش در موقعیت های مختلف پیش می آید، شاید متفاوت از زندگی شخصی من باشد. اما به صورت کلی آنقدر از من دور نیست.

** نقش نهال دغدغه های سارا مقربی را در زندگگی شخصی اش نشان می دهد؟

فکر می کنم نه فقط دغدغه من، دغدغه خیلی از جوان های امروزی شاید حتی نشان می دهد. درگیری با دانشگاه ازدواج مخالفت پدر یا اتفاق هایی که در خانواده می افتد و او را درگیر می نماید. کلا این کار یک خانواده ای را نشان می دهد که همه پشت هم بودند و هم را دوست دارند و سعی می کردند در کنار هم زندگی شان را جلو ببرند. این موضوع دغدغه همه هم سن و سالان من است.

** این سن، سن خاصی است. یعنی نه از نوجوانی خیلی فاصله گرفته نه وارد جوانی شده است.

بله دقیقا درست است و اینکه بخواهی این دوران را درست طی کنی و در جهت درستی پیش روی مهم تر است. بعلاوه این سریال کوشش نموده تا دغدغه های خانوادگی را در کنار دغدغه هایی که در جامعه فعلی هست را نشان دهد.

** کار در شرایط کرونایی چطور است؟ با توجه به اینکه جلوی دوربین هم ماسک می زنید.

تجربه بسیار سختی است و امیدوارم دیگر نه فقط خود من هیچ کسی در هیچ زمانی این را تجربه را امتحان نکند. به غیر از اینکه ماسک می زنید و جلوی دوربین می روید این استرسی که سر کار دارید و اینکه الان چه می گردد و این ویروس هست و چه کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شده باشد؟ همه و همه از جمله دغدغه های یک بازیگر در پشت صحنه سریال است. اما خداراشکر در این کار واقعا پروتکل های بهداشتی رعایت شد و تا همین الان هیچ کسی در گروه دچار این بیماری نشد.

** خودتان کرونا گرفتید؟

یک زمانی یکی از اعضای خانواده ام با این بیماری درگیر شد و تازه متوجه شدم که چی هست. خودم هم آدمی بودم که این بیماری را جدی می گرفتم نه خیلی و می گفتم شاید برای بقیه باشد برای ما نیست. دقیقا همان چیزی که همه می گویند، اما وقتی درگیر می شوی تازه متوجه می شوید.

** در این سریال با خانم گلچین و آقای لولایی بازی دارید. از این همکاری بگویید.

برایم افتخار بزرگی بود که بخواهم با این عزیزان کار کنم. واقعا کار کردن کنارشان خیلی برایم لذت بخش بود و مثل کلاس درس بود که خیلی یاد گرفتم و سعی کردم تا جایی که می توانم از کنارشان بودن بیشتر یاد بگیرم. از طرفی هم خیلی این دو عزیز به من یاری کردند و در مواقع لازم راهنمایی هایشان شامل حالم شد.

** الان چند سریال دیگر هم زمان با سریال شما در حال پخش است فکر می کنید سریال شما چقدر دیده شده باشد؟

همواره در هر صنفی رقابت وجود دارد. به سریال بوتیمار خیلی امیدوارم، چون مطمئنم مردم دوستش خواهند داشت و کاری است که در این شرایط سخت حال مردم را خوب می نماید و پتانسیل اینکه بخواهد کار درجه یکی گردد را دارد.

** از همکاری با آقای نجف زاده و مهام بفرمائید.

آقای نجف زاده و مهام خیلی به من لطف داشتند که اعتماد کردند و مرا برای این نقش انتخاب کردند و راهنماییم کردند. شاید فکرش را هم نمی کردم که روزی بخواهم با آقای مهام و نجف زاده کار کنم، اما به هر حال این رخ داد. گروه تولیدمان گروه درجه یکی هستند که به طور حرفه ای کار می نمایند و من هم در کنارشان حرفه ای بودن را یاد گرفتم.

** یکی دیگر از نکاتی که در این سریال وجود دارد تصویربرداری آن در شمال کشور است. به طور معمول برای اغلب بازیگران حضور در آن خطه بسیار دلچسب است و حال و هوای خوبی به آن ها منتقل می نماید.

شمال کشور خیلی حال و هوای خوبی داشت اولا به خاطر آب و هوای خوبی که دارد و بعد هم حضور در کنار بازیگران بومی که کار کردن در کنارشان تجربه خاصی بود. به هر حال هر کاری یکسری تجربه هایی به آدم اضافه می نماید خیلی خوب است که موارد خوبش را نگه داریم.

** چقدر دوست دارید در کار های کمدی بازی کنید و چقدر اولویت تان کار های جدی است؟

به هر حال هر بازیگری دوست دارد اغلب ژانر ها را در کارنامه کاری اش تجربه کند. کار کمدی را دوست دارم، اما دوست دارم کار جدی را هم حتما تجربه کنم و اینطور نباشد که فقط کمدی یا فقط جدی کار کنم و ترجیح می دهم متنوع کار کنم.

** مدیوم برای شما اهمیت دارد؟ تلویزیون یا سینما کدام یک برایتان مجذوب کننده ترند؟

صد در صد تلویزیون برایم مجذوب کننده تر است. به خاطر اینکه مردم عام خیلی بیشتر آن را می بینند و بازیگر هم بیشتر دیده می گردد و مردم بیشتر دوستت دارند. اما از طرفی هم سینما تجربه خیلی بزرگی است و حتما هم دوست دارم تجربه اش کنم.

** چه توقعی از خودتان در بازیگری دارید و دوست دارید آینده بازیگری تان به کجا برسد؟

دوست دارم اتفاق های خوبی برایم در این جهت بیفتد و سریال بوتیمار دیده گردد و پشت سر آن باز هم ادامه دهم و اتفاق های خوبی برایم بیفتد.

** حتی اگر پیشنهاد بعدی تان و پیشنهاد های بعدی هم کمدی باشد؟

ترجیح می دهم ببینم چه چیزی برایم پیش می آید و بعد تصمیم بگیرم.

** شما بازیگری را با تئاتر آغاز کردید؟

به صورت هنرجویی از دوران کودکی بازیگری را آغاز کردم، اما تقریبا سه چهار سال تئاتر حرفه ای و نیمه حرفه ای کار کردم، اما کاری که در تهران کار نموده باشم تئاتر خانه برنارد آلبا بود که بازی کردم.

** فکر می کنم خیلی خوش شانس بودید که به سرعت هم دیده شدید و بازی تان مورد توجه نهاده شد.

بله هم خوش شانس هم اینکه کوشش نموده بودم. اینطور نیست که همه اش شانس باشد به هر حال کوشش کردم و راه سختی را پشت سر گذاشتم تا به اینجا رسیدم و امیدوارم مابقی جهت را هم درست بروم.

** برای آینده کاری تان برنامه ریزی کردید؟

بله برنامه ریزی هایی دارم و از چهار سال پیش برنامه هایی ریختم و خداراشکر تا الان طبق آنچه دوست داشتم پیشرفته امیدوارم بقیه اش هم همینطور پیش رود.

سریال بوتیمار به کارگردانی علیرضا نجف زاده و نویسندگی سعید جلالی و تهیه نمایندگی مهران مهام این شب ها از شبکه سه پخش می گردد.

در این سریال حمید لولایی، مرجانه گلچین، علی صبوری، رامین ناصر نصیر، اشکان اشتیاق، سارا مقربی، سامی غریبی، مهران رجبی، ساناز سماواتی، راهنمایی هاشمی و ... به ایفای نقش می پردازند.

در یک خطی این سریال آمده است: بوتیمار همواره در تشنگی بـه سر می برد، اما آن هنگام کـه بـه رودخانه و یا دریا می رسد، نگران می گردد کـه مبادا آب دریا تمام گردد و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی خورد و تشنه می ماند، بوتیمار همواره نگران فردا است.

منبع:فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازیگر بوتیمار: سریال به دغدغه جوانان می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر بوتیمار: سریال به دغدغه جوانان می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید