بالا بودن نرخ بیکاری امتیازی نیست که از اعلام آن لذت ببریم

به گزارش وبلاگ طراحی من، استاندار کرمانشاه گفت: بالا بودن نرخ بیکاری یک امتیاز نیست که از اعلام نرخ بیکاری بالا در کرمانشاه لذت ببریم.

بالا بودن نرخ بیکاری امتیازی نیست که از اعلام آن لذت ببریم

به گزارش خبرنگار وبلاگ طراحی من، هوشنگ بازوند در جلسه چهل و هشتم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به کاهش حدود 4.5 درصدی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: چرا علاقه داریم پایین آمدن نرخ بیکاری را نقد کنیم تا امیدی که در مردم ایجاد شده از دست برود.

وی ادامه داد: چرا وقتی نرخ بیکاری استان کرمانشاه 25 یا 21 درصد بود آن را نقد نمی کردیم.

استاندار کرمانشاه اضافه نمود: کاهش نرخ بیکاری استان را همان مرجعی اعلام نموده که نرخ بیکاری 21 درصدی و بالا بودن نرخ بیکاری استان در تمام این سال ها را اعلام نموده است و هیچ تغییری در این مرجع رخ نداده که اکنون نتوانیم کاهش نرخ بیکاری اعلام شده را بپذیریم.

بازوند با بیان اینکه نرخ بیکاری بالا یک امتیاز برای استان نیست بلکه نقطه ضعفی است که سرمایه گذار را فراری می دهد، اعلام نمود: نرخ بالای بیکاری نشان دهنده نامناسب بودن فضای کسب و کار است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی اعلام می نمایند اثرات این کاهش نرخ بیکاری در زندگی مردم ملموس نیست، یادآور شد: در این سال ها با دپو قابل توجهی از بیکاری روبرو بودیم که کم کردن بخشی از آن ممکن است چندان ملموس نباشد اما نباید فراموش کرد کاهش این میزان بیکاری یکساله انجام نمی شود.

بازوند با بیان اینکه نمی توان این کاهش نرخ بیکاری را نادیده گرفت، تاکید نمود: کاهش هر یک درصد کاهش نرخ بیکاری به معنای ایجاد هشت هزار شغل خالص و یا 15 هزار شغل ناخالص است که برای ایجاد هر یک از این شغل ها حداقل 200 میلیون تومان هزینه احتیاج است.

استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به دلایل کاهش نرخ بیکاری استان داشت و اعلام نمود: معمولاً در فصل بهار که جوشش و تکاپوی زیادی در مردم ایجاد می شود شاهد کاهش نرخ بیکاری در کل کشور هستیم.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر در زمانی که نرخ بالای بیکاری رتبه اول کشور را داشتیم فضای نامناسب کسب و کار استان نیز رتبه آخر کشور بود اما اکنون بهبود فضای کسب و کار نشان می دهد که اشتغال زایی در حال شکل دریافت است.

به گفته بازوند، بازار 5 هزار میلیارد تومانی که در مناطق زلزله زده استان ایجاد شده نیز نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری استان دارد.

وی از افزایش تعامل با بخش خصوصی و نتیجه آن در کاهش نرخ بیکاری نیز یاد کرد و ادامه داد: در بعضی از آمارها از جمله واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی افزایش 160 درصدی قراردادها را شاهد بودیم که این امر نیز بر کاهش نرخ بیکاری موثر است.

برای کرمانشاه فرصت سازی کردیم

بازوند از فرصت سازیهایی که از سوی مجموعه مدیریت استان شروع شده نیز به عنوان عامل دیگر موثر بر کاهش نرخ بیکاری استان یاد کرد و گفت: اینکه چقدر از فرصت های ایجاد شده استفاده می شود به مدیران و خود مردم برمی شود.

استاندار کرمانشاه نمونه این فرصت ها را معرفی کرمانشاه به عنوان پایتخت نوروزی سال جاری مطرح کرد که نتیجه آن را در حضور گردشگران در تمام سال جاری از جمله در ایام عید فطر شاهد بودیم.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر کلانشهر شدن کرمانشاه نیز تاثیر بسزایی در رونق صنعت مسکن استان خواهد داشت که می تواند اشتغال زایی قابل توجهی به همراه داشته باشد و سرمایه گذاران حتما به سمت سرمایه گذاری در بخش مسکن یک کلانشهر رغبت بیشتری دارند.

بازوند اعلام نمود: به علاوه اخیرا کرمانشاه میزبان جشنواره پویانمایی بود و بیش از 10 روز کرمانشاه در آنتن سراسر کشور و حتی خارج از کشور قرار داشت و پتانسیل های استان معرفی گردید.

وی معتقد است رویداد پیش روی گردشگری 2020 نیز می تواند در معرفی پتانسیل های استان موثر باشد.

بازوند گفت: بایدبرای کرمانشاهیان مقیم خارج از کشور هم فرش قرمز پهن کنیم و آنها را برای سرمایه گذاری به استان بیاوریم.

وی بر لزوم اتکای بیشتر به پتانسیل های بخش خصوصی نیز تاکید نمود و اضافه نمود: قطعا نمی توانیم با اعتبارات دولتی استان را به توسعه ای که مدنظر است برسانیم.

استاندار کرمانشاه تدوین سند رونق فراوری را نمونه ای از تعامل با بخش خصوصی دانست و مطرح کرد: اگر مدیران در برابر اجرای این سند مقاومت نمایند مقاومتشان شکسته خواهد شد.

وی خواهان تسهیل گری بیشتر از سوی مدیران برای پیشبرد اهداف رونق فراوری شد.

بازوند با بیان اینکه گیر اصلی کار در بعضی موارد در بدنه کارشناسی دستگاه ها و خصوصا بانک ها است و مشکل زیادی در حوزه مدیران کل و معاونین وجود ندارد، گفت: یکی از دلایل اصلی این امر احساس ترس کارشناسان از دستگاه های نظارتی است که خواهان همکاری بیشتر آنها هستیم.

وی از نقش مهم بدنه کارشناسی دستگاه ها و بانک ها در پیشبرد رونق فراوری یاد کرد و اضافه نمود: یک کارشناس با یک امضا و یک تصمیم می تواند یک شبه بیش از 60 شغلی که ما چند ماه برای آن کوشش می کنیم را از بین ببرد.

استاندار کرمانشاه معتقد است کارشناسان دستگاه ها وقتی که روند کار یک کارآفرین را تسهیل مینمایند باید بدانند که سود حاصل از این کار آفرینی به تمام جمعیت دو میلیونی استان خواهد رسید.

بازوند اظهار کرد: اگر لازم باشد باید همایش توجیهی در این زمینه برای بدنه کارشناسی دستگاه ها و خصوصا بانک ها برگزار شود.

آزادسازی صادرات دام زنده را پیگیری می کنیم

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به موضوع آزادسازی صادرات دام زنده از استان کرمانشاه با وجود پتانسیل های زیادی که در این بخش داریم داشت و تاکید نمود: اگرچه یک بار این سیکل طولانی را طی کردیم و به نتیجه نرسید اما دوباره پیگیر آن خواهیم بود.

وی اضافه نمود: استان کرمانشاه پتانسیل صادرات 200 هزار راس دام زنده در سال را دارد که رقم قابل توجهی است و می تواند به رونق فراوری در استان یاری کند.

بازوند با بیان اینکه آزادسازی دام زنده ابتدا باید در ستاد تنظیم بازار کشور تصویب شود، اضافه نمود: مشکل کار اینجاست که وزیر مربوطه حق وتوی این مصوبه را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بالا بودن نرخ بیکاری امتیازی نیست که از اعلام آن لذت ببریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا بودن نرخ بیکاری امتیازی نیست که از اعلام آن لذت ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید