بن بست عظیم عربستان در یمن، سناریوهای پیش روی ریاض

به گزارش وبلاگ طراحی من به نقل از ینی شفق، مرکز پژوهش های یمن با نام ابعاد گزارشی را منتشر کرد که در آن نشان می دهد اقدام شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در اعلام منطقه خودمختار نشان دهنده شکست عربستان سعودی در یمن است.

بن بست عظیم عربستان در یمن، سناریوهای پیش روی ریاض

در این گزارش آمده است: عربستان در یک بن بست واقعی در یمن به سر می برد. شورای انتقالی جنوب یمن به تازگی یک منطقه خودمختار در این ناحیه اعلام نموده و این مسأله بیانگر شکست خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در یمن و حجم تأثیرگذاری امارات بر تصمیمات عربستان است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: عربستان هیچ کنترلی بر مناطق شورای انتقالی جنوب یمن ندارد. این کشور هم چنین بر مناطق تحت کنترل نیروهای حوثی نیز هیچ کنترلی ندارد. مقامات ریاض، عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی را در ماه می احضار کردند تا از این بحران خارج شوند.

در این گزارش آمده است: شرایط در یمن برای عربستان سعودی سخت و پیچیده شده است. با این وجود، ریاض کوشش می نماید تا به صورت شکست خورده از یمن خارج نگردد. چندین سناریو برای آینده یمن پیش بینی می گردد. نخست توافق با نیروهای حوثی است اما این مسأله ممکن است باعث گردد عربستان به عنوان بازنده جنگ یمن معرفی گردد و این برای صندلی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خوب نیست.

در این گزارش نوشته شده است: سناریوی دوم اقدام عربستان سعودی در تجزیه یمن به وسیله ایجاد قدرت های مختلف و بخش های کوچک خودمختار در جنوب یمن در برابر حوثی ها است. این بدان معنی است که عربستان سعودی مسئولیت تجزیه یمن را بر عهده گرفته و این مسأله به معنی آن است که ریاض پیامدهای منطقه ای و بین المللی تجزیه یمن را بر عهده می گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: سناریوی بعدی نیز در حمایت از دولت مستعفی یمن و هم پیمانان داخلی آن نهفته است. البته عربستان سعودی نگرانی هایی در مورد اقدامات علیه منافع خود در یمن نیز دارد و این نگرانی ها باعث شده عربستان در یک بن بست عظیم قرار گرفته و مسأله تضاد منافع برای این کشور به وجود بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بن بست عظیم عربستان در یمن، سناریوهای پیش روی ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست عظیم عربستان در یمن، سناریوهای پیش روی ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید