فراخوان عناصر اماراتی برای اخراج نیروهای وابسته به ریاض در شبوه یمن

به گزارش وبلاگ طراحی من، شبه نظامیان المجلس الانتقالی الجنوبی فراخوان برگزاری انتفاضه مردمی داده اند تا عناصر وابسته به عربستان سعودی را از شبوه اخراج کنند.

فراخوان عناصر اماراتی برای اخراج نیروهای وابسته به ریاض در شبوه یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی من، شبه نظامیان حاضر در نهاد موسوم المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا عناصر وابسته به عربستان سعودی را از جنوب یمن اخراج کنند.

پایگا خبری البوابه الاخباریه الیمنیه گزارش داد، شورای انتقالی از عناصر خود خواسته است که چهارشنبه آینده در استان شبوه، انتفاضه مردمی علیه عناصر حزب الاصلاح -تحت حمایت ریاض- آغاز کنند.

این اقدام شورای انتقالی بیانگر تلاشهای این نهاد برای اشغال کامل استانهای جنوبی و پایان بخشیدن به حضور گروهها و تشکیلات وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) است.

این نهاد با انتشار بیانیه ای از عناصر خود در شبوه خواست که حضور گسترده ای در این فعالیتها داشته باشند. این اقدام بر خلاف، سیاست مسئولان محلی است که کنترل نظامی و امنیتی آن در دست عناصر الاصلاح است.

به گزارش البوابه الاخباریه الیمنیه، احتمالا این اعتراضات با حملات نظامی شورای انتقالی هم همراه خواهد بود؛ به ویژه اینکه خبرهایی از استقرار گروه های وابسته به امارات در منطقه ها جنوبی حضرموت (همجوار با شبوه) منتشر شده است.

عناصر وابسته به امارات طی روزهای گذشته مقدمات اعتراضات در شبوه را فراهم کرده اند و کانالهای ارتباطی هم با برخی از قبایل استان به وجود آورده اند.

این فراخوانها برای از بین بردن آخرین حضور دولت مستعفی در استانهای جنوبی است. همزمان با این هم، اعتراضاتی در استان حضرموت شکل گرفته است که در محکومیت دولت مستعفی و برای خروج آن از این استان است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراخوان عناصر اماراتی برای اخراج نیروهای وابسته به ریاض در شبوه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان عناصر اماراتی برای اخراج نیروهای وابسته به ریاض در شبوه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید