تهیه کننده جنگ ستارگان درگذشت

به گزارش وبلاگ طراحی من، گری کورتز تهیه کننده دو قسمت اول از مجموعه فیلم های علمی تخیلی جنگ ستارگان در سن 78 سالگی در شهر لندن درگذشت.

تهیه کننده جنگ ستارگان درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، گری کورتز به عنوان تهیه کننده در فیلم های دیوارنویسی آمریکایی، قسمت اصلی جنگ ستارگان و دنباله آن امپراطوری ضربه می زند با جورج لوکاس همکاری داشت و از دیگر فیلم های او نیز می توان به کریستال سیاه و بازگشت اوز اشاره کرد.

پیتر میهو بازیگر شخصیت چوباکا در قسمت اصلی جنگ ستارگان از گری کورتز به عنوان فیلمسازی فوق العاده یاد کرد که زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داد.

کورتز که متولد سال 1940 در لس آنجلس بود کار خود را به عنوان دستیار کارگردان در فیلم وسترن تاختن در گردباد محصول سال 1965 میلادی با بازی جک نیکلسون آغاز کرد و پس از حضور در نیروی دریایی ارتش آمریکا و جان سالم به در بردن از جنگ ویتنام همکاری خود را با جورج لوکاس آغاز کرد و تهیه کنندگی قسمت نخست از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان را بر عهده گرفت و در دنباله این فیلم به نام امپراطوری ضربه می زند نیز علاوه بر تهیه کننده، دستیار کارگردان نیز بود.

علاقه کورتز به همکاری در سایر پروژه های سینمایی موجب شد رابطه اش با جورج لوکاس قطع شود و به همین دلیل از قسمت های بعدی جنگ ستارگان تهیه کنندگان دیگری جای او را گرفتند.

وی در سال 1982 با همکاری جیم هنسن فیلم کریستال سیاه را تهیه کنندگی کرد و این فیلم توانست در جوایز بفتا نامزد بهترین جلوه های ویژه بصری شود.

دو پروژه بعدی وی در مقام تهیه کننده بازگشت اوز (1985) و سقوط (1989) به موفقیتی دست نیافت و موجب ورشکستگی کورتز شد.

وی در ادامه فعالیت هنری خود در چندین مستند درباره مجموعه فیلم های جنگ ستارگان ظاهر شد.

کمپانی لوکاس فیلم تهیه کننده مجموعه فیلم های جنگ ستارگان، گری کورتز را استعدادیی بزرگ معرفی کرد که میراثی قدرتمند از خود بر جای گذاشت.

منبع: انتخاب

به "تهیه کننده جنگ ستارگان درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کننده جنگ ستارگان درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید