شرح نجیب رزاق درباره علت نگهداری مقادیر هنگفت اشیاء لوکس و قیمتی

به گزارش وبلاگ طراحی من، نخست وزیر سابق مالزی بر این باور است که نباید به خاطر رسوایی اقتصادی صندوق سرمایه گذاری این کشور مورد سرزنش قرار گیرد.

شرح نجیب رزاق درباره علت نگهداری مقادیر هنگفت اشیاء لوکس و قیمتی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی من به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی در سخنانی گفت: من نباید به خاطر رسوایی اقتصادی صندوق سرمایه گذاری دولتی مورد سرزنش واقع شوم. من هیچ چیزی درباره انتقال پول از صندوق سرمایه گذاری دولتی به حساب شخصی ام نمی دانم و هیچ اطلاعی در این خصوص ندارم.

نخست وزیر سابق مالزی توجیه ها و دلایلی درباره نگهداری مقادیر هنگفت پول نقد، اشیاء قیمتی و جواهرات در خانه اش دارد. مقام های قضایی و پلیس مالزی این اشیاء قیمتی و لوکس و جواهرات و پول نقد را از خانه نجیب رزاق و سایر نزدیکانش کشف و ضبط نموده اند.

رزاق در نخستین مصاحبه خود با رویترز از زمان شکست تکان دهنده در انتخابات مالزی، گفت: مشاوران من و رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی به اشتباه اتهامات مربوط به اختلاس و سوء استفاده اقتصادی را از من مخفی نموده اند.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی سه شنبه در سخنانی تاکید نمود: پس از تحقیقاتی که درباره غارت یک صندوق سرمایه گذاری دولتی اجرا شده، مالزی میخواهد اتهامات متعددی از جمله رشوه خواری و اختلاس را علیه نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور مطرح کند.

وی اضافه کرد: بازرسان و مقام های قضایی پیش از این یک پرونده کامل علیه مظنونانی که در غارت منابع اقتصادی صندوق سرمایه گذاری دولتی دست داشته اند، آماده نموده اند. نجیب رزاق یک نقش اصلی و کلیدی در این اتهامات داشته است.

ایالات متحده نیز آمادگی خود را برای همکاری کامل با مالزی برای تحقیق درباره این پرونده رسوایی اقتصادی اعلام نموده است.

نجیب رزاق مدعی شده است که هیچ اطلاعی از انتقال صدها میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی به یک حساب شخصی اش نداشته است.

وی گفت: این اقدامات بدون اطلاع من اجرا شده است. من هرگز به مدیران صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی دستوری برای این گونه برداشت ها نداده ام. من مدت زیادی در دولت فعالیت نموده ام و می دانم چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است.

در حالی که پلیس و مقام های قضایی مالزی بیش از 300 صندوق حاوی جواهرات، اشیاء قیمتی و لوکس و پول نقد را در خانه نجیب رزاق و بستگانش پیدا نموده اند ولی نخست وزیر سابق مالزی ادعا می نماید که این جواهرات و اشیاء قیمتی، هدایایی است که به همسرش و دخترش اهدا شده و هیچ ارتباطی با صندوق سرمایه گذاری دولتی ندارد.

وی اضافه کرد: 114 میلیون رینگیت پول نقدی که در خانه من در کوالالامپور پیدا شده است، بخشی از پول متعلق به سازمان ملی مالای یونایتد بوده است که من تا قبل از استعفا از مقام نخست وزیری، ریاست آن را بر عهده داشتم.

ماهاتیر محمد بلافاصله پس از به قدرت رسیدن اقدام به بازنگری و لغو قراردادها و پروژه های تصویب شده از سوی نجیب رزاق نموده است. به عنوان مثال ماهاتیر محمد دستور لغو پروژه قطار سریع السیر با سنگاپور را صادر نموده است.

مقام های قضایی مالزی، نجیب رزاق و همسرش را ممنوع الخروج نموده اند. پلیس هم طی روزهای گذشته به خانه نخست وزیر سابق مالزی و بعضی نزدیکانش یورش برده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام نموده است که بیش از 4.5 میلیارد دلار از منابع اقتصادی این صندوق دولتی مالزی مورد سوء استفاده قرار گرفته و 700 میلیون دلار از منابع اقتصادی این صندوق در حساب شخصی نجیب رزاق است.

منبع: تسنیم

به "شرح نجیب رزاق درباره علت نگهداری مقادیر هنگفت اشیاء لوکس و قیمتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح نجیب رزاق درباره علت نگهداری مقادیر هنگفت اشیاء لوکس و قیمتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید