خبرنگاران جلیقه زردهای فرانسه دست به ماهی تابه می شوند

به گزارش وبلاگ طراحی من، تهران - خبرنگاران - معترضان فرانسوی که در قالب جنبش موسوم به جلیقه زردها از نوامبر سال 2018 تا به امروز در اعتراض به سیاست های دولت از پا ننشسته و به شیوه های مختلف به اعتصاب ها و تظاهرات خود حتی در اوج ممنوعیت های دولت ادامه داده اند، این بار و در میان محدودیت های اجتماعی الیزه برای مهار کرونا، امشب دست به ماهی تابه می شوند.

خبرنگاران جلیقه زردهای فرانسه دست به ماهی تابه می شوند

به نوشته روز شنبه هافینگتون پست، جلیقه زردها قصد دارند ساعت 21 به وقت محلی شنبه از پنجره های خانه هایشان ماهی تابه به دست شده و با کوبیدن روی آنها اعتراض خود را اعلام نمایند.

در فراخوانی که در شبکه های اجتماعی از جمله صفحه توئیتر منتسب به جلیقه زردها همرسانی شده از معترضان خواسته شده از ساعت 21 ماهی تابه به دست با تمامی وجود روی آنها بکوبند. در پستی از این حساب توئیتری نوشته شده است: ما محصور هستیم اما سوء استفاده های دولت و انکار دمکراتیک که 17ماه است بر ما تحمیل شده را فراموش نمی کنیم.

هافینگتون پست نوشت: با وجود الزام برای رعایت قانون، در هفتاد و یکمین اقدام، جلیقه زردها با وجود حصر تحمیل شده در فرانسه به عنوان بخشی از مبارزه با شیوع کرونا ، قصد سکوت ندارند. به هیچ وجه خبری از راهپیمایی در خیابان ها و ضرب و شتم در پیاده روها در روز شنبه نیست.

این رسانه آمریکایی با اشاره به تجمع شنبه گذشته معترضان در پاریس در قالب هفتادمین هفته اعتراض ها با حضور 400 نفر که منجر به دستگیری 34 نفر شد، نوشت: در حالی که هر شب در بسیاری از شهرها صدها نفر ساعت 20 به وقت محلی مراقبان بهداشتی را که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند تشویق می نمایند، جلیقه زردها خواهان تکرار این اقدام در روز شنبه این بار با ماهی تابه هستند.

هزاران نیروی امنیتی فرانسوی روز شنبه گذشته در مرکز پاریس مستقر شدند تا معترضان ضد دولتی موسوم به جلیقه زردها را که بی توجه به ممنوعیت برگزاری تجمعات به دلیل شیوع کرونا در این شهر تظاهرات کردند، پراکنده نمایند.

این فراخوان با عنوان این محکم کوبیده خواهد شد در شبکه های اجتماعی و بین گروه های مختلف پخش می گردد.

این اعتراض امشب در حالی دنبال می گردد که فرانسه از روز سه شنبه وارد قرنطینه شده است. مقامات اعلام نموده اند که قرنطینه دو هفته ای در این کشور احتمالا تمدید خواهد شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فرانسه تا به این لحظه طبق آمار جهانی، 12هزار و 612 نفر به این ویروس مبتلا شده اند. همچنین 450 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جلیقه زردهای فرانسه دست به ماهی تابه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جلیقه زردهای فرانسه دست به ماهی تابه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید