ده روش برای دفع بوی عرق

به گزارش وبلاگ طراحی من، عرق یک پدیده طبیعی و لازم بدن است که ضمن مرطوب نگه داشتن پوست، موجب دفع مقداری از مواد زاید بدن می گردد؛ اما وقتی که بدن مخصوصا در فصل گرما بدبو می گردد، آن وقت است که برای فرد و اطرافیان او غیر قابل تحمل می گردد.

ده روش برای دفع بوی عرق

ده روش برای دفع بوی عرق

تهیه نماینده: سعیده قویدل

عرق یک پدیده طبیعی و لازم بدن است که ضمن مرطوب نگه داشتن پوست، موجب دفع مقداری از مواد زاید بدن می گردد؛ اما وقتی که بدن مخصوصا در فصل گرما بدبو می گردد، آن وقت است که برای فرد و اطرافیان او غیر قابل تحمل می گردد.

عرق بدن به تنهایی بدون بو است، اما باکتری ها و قارچ های روی بدن از آن به اسم محیط رشد استفاده نموده و سریعا آغاز به تکثیر می نمایند و عرق را به ترکیبات بدبویی تجزیه می نمایند؛ اما چرا بعضی نواحی مثل زیر بغل بیشتر بو می گیرد؟ دلیل این است که غدد عرق در این منطقه ها پروتئین و چربی هم فراوری می نمایند که مواد اولیه مناسبی برای تغذیه باکتری ها و قارچ های سطح پوست است.

این در حالی است که عرق نقاط دیگر بدن بیشتر محتوی نمک است و باکتری ها کمتر می توانند از آن استفاده نمایند.

اگر می خواهید از بوی بد عرق رها شوید به دستورهای زیر عمل کنید:

1- از خوردن ادویه، زردچوبه، فلفل، خردل، سس گوجه فرنگی، پنیر کهنه، تخم مرغ، روغن سرخ شده، کالباس، سوسیس و اغذیه ی نظیر آن خودداری کنید و همراه غذا از سبزی تازه و میوه بهره ببرید. بعلاوه استفاده از مواد لبنی مثل شیر و ماست را نباید فراموش کنید.

2- پیشگیری، برترین روش برای مبارزه با بوی بد عرق است. اگر عرق روی بدن نماند، بو هم نمی گیرد. برای بسیاری از افراد، شستشوی مرتب بدن برای رهایی از شر بوی بد کفایت می نماید؛ البته شستشو با آب خالی کافی نیست، چون نمی تواند به خوبی مطلوب، باید از شامپو و صابون ها بهره ببرید.

3- بعد از شستشوی بدن با آب و صابون و خشک کردن کامل بدن، بلافاصله از ترکیبات ضد عرق برای زیر بغل خود بهره ببرید توجه داشته باشی دئودورانت ها مانع تعریق نمی شوند؛ بلکه مانع متصاعد شدن بوی بدن می شوند. در حالی که ضد تعریق ها مواد شیمیایی هستند که تعریق را کاهش می دهند؛ البته ضد تعریق ها در بیشتر موارد حاوی دئودورانت هم هستند که بوی بدن را دفع می نماید.

4- حتما بدن خود را مرتب خشک کنید؛ زیرا باکتری ها به سختی در منطقه ها خشک بدن زنده می مانند.

5- لباس های نخی بپوشید. زیرا لباس نخی و کتانی عرق را بهتر به خود جذب می نمایند. در مقابل لباس های نایلونی عرق را از سطح بدنتان کمتر جذب نموده و با باقی ماندن این عرق در سطح پوست، خود به خود بوی بد هم استشمام می گردد.

6- سیگار نکشید. مصرف سیگار علاوه بر بدبو کردن دهان، موجب بدبو شدن عرق هم می گردد. در نظر داشته باشید که هفته ها طول می کشد تا بوی بد سیگار و اثر آن در عرق بدن بعد از ترک از بین برود.

7- لباس تمیز عامل مهمی برای جلوگیری از بوی عرق است. هر بار به حمام می روید لباس هایتان را عوض کنید و لباس های تمیز بپوشید. گاهی در منطقه ها گرم و شرجی ضروری است لباس ها را روزی چند بار عوض کرد.

8- بعضی بیماری ها موجب تعریق بدبو می گردد، در این مواقع چاره ای جز درمان بیماری اصلی وجود ندارد.

9- موهای زیر بغل و کشاله ران خود را به طور مرتب بتراشید. وجود مو در این منطقه موجب مساعد شدن شرایط رشد برای باکتری ها می گردد.

10- درهفته یک بار استفاده از صابون آنتی باکتریال، گوگرد دار و ترکیبات ضد قارچ می تواند اندازه باکتری های مزاحم و بدبو شدن عرق را کم کند.

منبع: بانو 30

منبع: راسخون

به "ده روش برای دفع بوی عرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده روش برای دفع بوی عرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید