شناسایی 3 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای آفریقای جنوبی در کشور

به گزارش وبلاگ طراحی من، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای سه نفر به ویروس جهش یافته کرونا آفریقای جنوبی در یکی از استان های جنوبی کشور اطلاع داد.

شناسایی 3 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای آفریقای جنوبی در کشور

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ طراحی من، سعید نمکی روز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اضافه نمود: دیشب گزارش داشتیم در یکی از استان های جنوبی سه مورد ویروس آفریقای جنوبی مشاهده شده که در حال دنبال کردن آن با شیوه های مجدد آزمایش هستیم تا قطعی گردد.

وی گفت: لحظه به لحظه ورود ویروس های جهش یافته کرونا به کشور را رصد می کردیم. قبلا گفتم که ویروس ها پاسپورت نمی خواهند. همان طور که ویروس ووهان توانست خود را به قطب برساند، صدای پای ویروس های جهش یافته را پشت مرز ها می شنیدیم. با توجه به این که علم حضور و شیوع ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی را در کشور های همسایه داشتم، مکاتباتی برای منع ورود و خروج از کشور های همسایه داشتیم که مسائل به خوبی دنبال نشد.

وی ادامه داد: در خصوص ویروس جهش یافته هندی نیز صدای پای آن را می شنویم. تمام تبعه هندی و پاکستانی را آنالیز می کنیم و دیروز در یکی از شهرستان ها مواردی از هندی های مبتلا به کرونا را ارزیابی کردیم و امیدواریم که این افراد مبتلا به ویروس جهش یافته هندی نباشند.

نمکی گفت: این زنگ خطر به ما می گوید که باید فاصله ها را بیشتر نموده و پروتکل های بهداشتی را بهتر رعایت کنیم و اجازه ندهیم همکاران ما با این نفس های تنگ و خسته به دام جمع و جور کردن موج جدیدی با ویروس های جهش یافته جدید شوند.

خیلی از واکسن ها روی ویروس آفریقای جنوبی جواب نداده است

وزیر بهداشت اظهار کرد: نظام سلامت در اوج گرفتاری است و امیدواریم در این مرحله چوب سنگین بر گرده نظام سلامت با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وارد نکنیم. امیدواریم بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم. خیلی از واکسن ها روی این ویروس جواب نداده و اگر جواب بدهد، جواب مختصری است. نگذاریم به دام ویروس جهش یافته ای بیفتیم که واکسن ها هم روی آن اثری ندارند.

مرگ ها در روز های آینده افزایش خواهد داشت

نمکی اعلام کرد: با موج فراگیر ویروس جهش یافته کرونا به عنوان موج چهارم در سراسر کشور همکاران ما با شرایط ویژه ای روبه رو شدند. متاسفانه مرگ های ناشی از بستری های زیادی که داشتیم رو به افزایش خواهد بود و در چند روز آینده روز های سخت تری را از نظر دریافت خبر مرگ ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای مدیریت این موج، مراکز 16 ساعته سرپایی را افزایش دادیم. همچنین درمان سرپایی را افزایش دادیم و توانستیم بار انبوه که سرریز آن به بیمارستان ها می رفت را کم کنیم. در روز های آینده با ورودی کمتر بیمارستان ها و گذشت از این موج سنگین امیدواریم میزان مرگ و میر ها که با تاخیر به نسبت بستری کاهش پیدا می نماید را ببینیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شناسایی 3 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای آفریقای جنوبی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 3 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای آفریقای جنوبی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید