هشدار: تهران در معرض سیلاب شدید

به گزارش وبلاگ طراحی من، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به خطرات سیل احتمالی در تهران هشدار داد.

هشدار: تهران در معرض سیلاب شدید

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در نشستی خبری که در محل سازمان مدیریت بحران کشور برگزار گردید، گفت:

سازمان مدیریت بحران کشور وظیفه هماهنگی و سیاست گذاری میان دستگاه ها را در زمان حادثه برعهده دارد و باید اقداماتی را انجام دهد که مسئولان اجرایی تصمیمات مناسبی را در آرامش کافی اتخاذ نمایند.

نجار با بیان اینکه عمده کار سازمان مدیریت بحران کشور قبل از بحران است، اضافه نمود که رسانه ها نیز در این زمینه مسئولیت دارند و باید یاری نمایند تا اقدامات پیشگیرانه پیش از وقوع بحران انجام گردد تا آسیب های ناشی از آن کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت:

گاهی یک حادثه محلی را بین المللی می کنیم، اما بعد از آن هم توجه کافی به امور پیشگیرانه را نداریم، این حادثه باید تلنگری برای مسئولان باشد نه اینکه فقط ایجادتوقع کند. خوب بود که رسانه ها به ابعاد مختلف این حادثه با هدف پیشگیری از حوادث مشابه می پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیل اخیر در آذربایجان اشاره نمود و اضافه نمود که در کنار خسارت و حوادث ناگواری که در پی این حادثه به وجود آمد و البته بسیاری از آنها قابل پیش گیری بود، باید به اثرات خوب این پدیده ها نیز توجه گردد، به عنوان مثال بارش های اخیر در آذربایجان 10 تا 11 سانتیمتر سطح آب دریاچه ارومیه را بالا آورد و ببینید اگر فرهنگ سازی ایجاد شده و مردمی که برای سرگرمی به محل رفته بودند به توصیه ها و هشدارها توجه می کردند، امروز آمار تلفات این تعداد نبود و ما بهتر می توانستیم برای بالا آمدن سطح آب دریاچه ارومیه شادمان باشیم اما این حادثه کام مردم را تلخ کرد.

نجار درباره شرایط مفقودی ها و جانباختگان سیل شمال غرب کشور نیز گفت:

در مجموع 43 مورد مفقودی گزارش شد که تا کنون اجساد 41 تن کشف شده اما جستجوها برای یافتن دو مفقودی دیگر این حادثه ادامه دارد.

نجار ادامه داد که متأسفانه توجهی به بحث پیشگیری و مقابله نمی گردد. به عنوان مثال تهران در معرض سیلاب شدید واقع شده است چرا که تهران هفت حوزه آبریز دارد و از منطقه دارآباد تا شهرری به علت اینکه سیمانی است، آبی به زمین فرو نمی رود بنابراین برای مدیریت بحران عزم و اراده جدی می خواهیم. وقوع سیل در تهران هم همانند زلزله باید جدی گرفته گردد چرا که شرایط تهران به گونه ای است که درصورت بروز این حادثه طبیعی، خسارات زیادی به تهران وارد خواهد آمد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "هشدار: تهران در معرض سیلاب شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: تهران در معرض سیلاب شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید