هشدار محققان: توقف سیاست های قرنطینه موجب بازگشت سریع کرونا می گردد

به گزارش وبلاگ طراحی من، نتایج یک آنالیز علمی که در آمریکا اجرا شده نشان می دهد اگر کشورهای دنیا با سهل انگاری سیاست های قرنطینه را انتها دهند، این بار کرونا با سرعتی بسیار بیشتر بازخواهد گشت.

هشدار محققان: توقف سیاست های قرنطینه موجب بازگشت سریع کرونا می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ طراحی من به نقل زددی نت، تحقیقاتی که در آزمایشگاه ملی لس آلموس وابسته به وزارت انرژی آمریکا صورت گرفته نشان می دهد اگر دولت ها سیاست های مداخله ای خود برای کنترل ویروس کرونا را کاهش داده یا متوقف نمایند، این بار کرونا با سرعتی بسیار بیشتر از فصل زمستان شیوع پیدا می نماید و توانایی آن برای بازگشت به جوامع مختلف همه را شگفت زده خواهد نمود.

این آنالیز که بر مبنای شبیه سازی هایی با استفاده از ابررایانه های قدرتمند صورت گرفته، حاکیست سرعت رشد ابتلا به کرونا در صورت توقف سیاست های قرنطینه دو برابر سرعت رشد آن در موج اول ابتلا به کرونا در زمستان خواهد بود.

در تحقیق یادشده تصریح شده اعمال سیاست های قرنطینه باعث ثبات و در مواردی کاهش ابتلا به کرونا شده است. این تحقیق به مدل سازی در 51 کشور دنیا و از جمله ایران پرداخته و در آن چنین نتیجه گیری شده که سیاست های قرنطینه ای باعث کاهش ابتلا به کرونا در 24 کشور شده است. اما اگر این سیاست ها دیگر اجرا نشوند کرونا با سرعت بالایی کشورهایی همچون آمریکا و چین را درمی نوردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این نشانی مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار محققان: توقف سیاست های قرنطینه موجب بازگشت سریع کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان: توقف سیاست های قرنطینه موجب بازگشت سریع کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید