گوگل به فروش پایین گوشی های پیکسل اعتراف کرد

به گزارش وبلاگ طراحی من، گوگل برای ورود به عرصه گوشی های میان رده دلیل بسیار موجهی دارد و آن هم رقابت بسیار شدید بر سر گوشی های پرچم دار است. ماه آینده، در نخستین روز کنفرانس گوگل I/O، انتظار می رود که این شرکت از گوشی های میان رده پیکسل 3a و 3a ایکس ال پرده برداری کند. ساعاتی قبل مدیر اقتصادی کمپانی آلفابت، شرکت مادر گوگل، خاطرنشان کرد رقابت بسیار شدید برای گوشی های پرچم دار منجر به فروش پایین تر گوشی های پیکسل در سه ماهه نخست 2019 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

گوگل به فروش پایین گوشی های پیکسل اعتراف کرد

در میان گوشی های پرچم دار، شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ حرف زیادی برای گفتن دارند و ضمناً افزایش قیمت این گوشی ها باعث شده که کاربران مدت بیشتری از گوشی های خود استفاده نمایند. در بخش دیگر این رویداد، مدیرعامل گوگل در خصوص نگرانی سرمایه گذاران در رابطه با درآمد اندک بخش سخت افزاری این شرکت مورد سوال نهاده شد؛ زیرا گوگل همچنان تا حد زیادی متکی به درآمدهای دریافتی از بخش تبلیغات است که اخیرا سرعت رشد آن هم کاهش یافته است. حتی یکی از تحلیلگران بحث شباهت گجت های پیکسل و کوشش های شکست خورده مایکروسافت در زمینه گوشی های هوشمند را مطرح نمود.

در گزارش های اقتصادی گوگل، درآمد حاصل از فروش گجت های مختلف به صورت تفکیک شده عنوان نمی گردد اما علی رغم کاهش فروش گوشی های این شرکت، درآمد این بخش رو به افزایش است و طی سه ماهه نخست 2019 به رقم حدود 5.5 میلیارد دلار رسیده است. این موضوع می تواند مربوط به افزایش فروش محصولات کروم کست، لپ تاپ ها، اسپیکرهای گوگل هوم و محصولات Nest و دیگر محصولات سخت افزاری این شرکت باشد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل به فروش پایین گوشی های پیکسل اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل به فروش پایین گوشی های پیکسل اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید